.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجمع اعتراضي كاركنان شركت پشتيباني صنعت برق گيلان

كاركنان شركت پشتيباني صنعت برق گيلان ظهر امروز با تجمع در مقابل دفتر اين شركت خواستار رسيدگي مسئولان استان نسبت به نابساماني‌ها و مشكلات موجود ناشي از واگذاري اين شركت به بخش خصوصي شدند.

بيش از 120 كارمند و كارگر معترض ساعت‌ها مقابل دفتر شركت پشتيباني صنعت برق گيلان ايستادند تا اعتراض خود را به عدم پرداخت حقوق و دستمزد در 8 ماهه گذشته اعلام كنند.
يكي از كارمندان اين شركت اظهار داشت: سال‌هاي سال زير نظر برق منطقه‌اي گيلان كار مي كرديم اما دولت در يك اقدام غير كارشناسانه كارها را به بخش خصوصي واگذار كرد و اين موضوع سبب گرفتاري همه ما شد.
مسلم مقدم افزود: اين شركت توسط يكي از كارمندان وزارت نيرو و به نام فرزند دانشجوي وي تنها با مبلغي معادل سه ميليون تومان خريداري شده است و از زمان واگذاري تاكنون بدون هيچ ضابطه‌اي اداره مي‌شود.
اين كارمند ميانسال خاطرنشان كرد: 8 ماه حقوق نگرفته‌ايم و همه با مشكلات شديدي براي اداره زندگي و خانواده مواجه هستيم و تاكنون پول‌هاي زيادي در اين شركت بر باد رفته و مسئولان با فروش بخشي از ضايعات و تجهيزات موجود پول‌هاي كلاني به دست آورده‌اند.
يكي ديگر از كارمندان نيز با نشان دادن بريده يك روزنامه به خبرنگار ما كه بخشي از قوانين اصل 44 را چاپ كرده بود گفت: براساس قانون، تكليف پرسنل در هنگام واگذاري يك مجموعه به بخش خصوصي بايد روشن شود، اما مسئولان برق گيلان تنها براي سلب مسئوليت از خود اين شركت را واگذار كردند.
سعيدپور تصريح كرد: براي حل مشكلاتمان به مديرعامل برق منطقه‌اي گيلان، مديرعامل شركت ساتكاب وابسته به وزارت نيرو، استاندار و بسياري از مسئولان كشوري و محلي مراجعه كرده‌ايم، ولي تاكنون هيچ پاسخي نگرفته‌ايم و حتي به معاون وزير نيرو نيز مراجعه كرديم كه عطارزاده گفت "برويد و شكايت كنيد".
سعيدپور افزود: آيا مسئولان دولتي بايد بدون هيچ ضابطه‌اي به هر كس كه متقاضي خريد يك شركت شد، اعتماد كنند.
اين كارگران و كارمندان ضمن ابراز نگراني از بي توجهي مسئولان به وضعيت آنان خواستار تعيين تكليف خود شدند.
مديرعامل برق منطقه‌اي گيلان نيز كه براي بررسي بيشتر اظهار داشت: وزارت نيرو از سال 72 برون سپاري شركت‌ها را آغاز كرد و در اين راستا شركت توزيع برق، مديريت توليد برق و شركت‌هاي خدماتي، مهندسي و مشاوره تشكيل شد كه هر كدام وظايفي مانند نظارت بر توزيع، امور نيروگاهي و يا خدمات و مشاوره اداري و حمل و نقل را برعهده داشتند.
كريم آزادگان افزود: در گيلان در زمينه مهندسي مشاوره هيچ اقدامي نشد اما شركت‌هاي توليد و توزيع و نيز شركت هاي گيلان نيرو و پشتيباني خدماتي برق فعاليت داشتند.
وي با بيان اينكه از آبان سال 86 شركت توزيع و توليد برق مستقل شدند خاطرنشان كرد: شركت‌هاي گيلان نيرو و پشتيباني برق نيز براساس قانون به شركت ساتكاب وابسته به معاونت پشتيباني و صنعتي وزارت نيرو تعلق يافت كه اين مجموعه‌ها براساس سياست هاي اصل 44 به بخش خصوصي واگذار شد.
مديرعامل برق منطقه‌اي گيلان با سلب هرگونه مسئوليت در زمينه اين شركت اذعان داشت: شركت پشتيباني برق گيلان به يكي از پرسنل واحد پشتيباني وزارت نيرو واگذار شده است و مجموعه وزارت نيرو در هيچ يك از امور شركت دخالت ندارد.
آزادگان تأكيد كرد: پس از فروش اين شركت مناقصات فراواني در حوزه برق برگزار شد، اما اين شركت در هيچ يك از اين مناقصات برنده نشد.
وي اضافه كرد: وقتي يك شركت موفق به برنده شدن در مناقصه نمي‌شود و علاوه بر آن نيز به بخش خصوصي واگذار شده است، چگونه يك مدير دولتي مي‌تواند دخالت كند و امور شركت را در دست بگيرد زيرا اين كار مغاير با قوانين است.
آزادگان تصريح كرد: عده‌اي مايلند ديگران را مقصر جلوه دهند اما مردم حقيقت را درك مي كنند و از آگاهي لازم براي تحليل مسائل برخوردارند.
تجمع كارمندان شركت پشتيباني برق كه براي چندمين بار با وعده مديرعامل شركت براي ديدار انجام گرفت به دليل عدم حضور وي، به تجمع اعتراض آميز تبديل شد كه اين تجمع تا دقايقي پس از ظهر نيز ادامه داشت ولي اين تجمع مانند بسياري از اعتراضات كارگران واحدهاي خصوصي گيلان، بدون نتيجه خاتمه يافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.57 seconds.